Hanna-Mari Lappalainen aloitti työnsä sisällöntuottajana ja digimarkkinoijana Fluent Progress RT Oy:ssä tammikuun alussa. Hanna-Mari kertoo itsestään, ajatuksistaan ja suunnitelmistaan tässä blogipostauksessa.
Loikkasin sisällöntuotannon ja digimarkkinoinnin pariin Fluentille suoraan toimittajan saappaista, mikä oli varsin suuri muutos. Työskentelin aiemmin toimittajana sekä printtimedian että videotuotantojen parissa yhteensä kuutisen vuotta, mitä ennen toimin muun muassa erilaisissa asiakaspalvelutehtävissä sekä finanssi- että kaupan alalla.
Vaikka nykyinen työnkuvani eroaakin kovasti aiemmista, antaa jo karttunut kokemus runsaasti valmiuksia ja ammennettavaa myös nykyisiin tehtäviini: toimittajana opin muun muassa monipuolisesti sisällöntuotannosta eri kanavissa, analytiikan hyödyntämisestä sisällöntuotannossa sekä esimerkiksi kohdennetun sisällön tuottamisesta. Kaikki nämä ovat mielestäni avainasemassa myös asiakaslähtöisessä sisällöntuotannossa.
Meidän on tärkeää tuoda palveluitamme esille oikeille kohderyhmille, oikeissa kanavissa ja oikealla tavalla.
Vuonna 2023 Fluentin vauhti kiihtyy: suuntaamme vähitellen kohti kansainvälisiä pelikenttiä, minkä vuoksi myös aktiivinen ja asiakkaillemme entistä relevantimpi sisällöntuotanto on oleellista. Meidän on tärkeää tuoda palveluitamme esille oikeille kohderyhmille, oikeissa kanavissa ja oikealla tavalla. Meillä on tietoa ja osaamista, josta läheskään kaikki – niin alalla kuin sen ulkopuolellakaan toimivat – eivät vielä tiedä, joten nyt on aika tehdä Fluent näkyväksi. Tänä vuonna tavoitteenamme on tuoda sekä kuluttajien että ulkoilupaikkojen parissa toimivien tahojen tietoisuuteen erityisesti Fluent Outdoorsin mahdollisuuksia, mikä tulee näkymään myös myös muun muassa sosiaalisen median eri kanavissa.
Hyvällä yhteishengellä ja toimivalla työporukalla on aina positiivisia kerrannaisvaikutuksia.
Jo näiden muutaman Fluentilla viettämäni viikon aikana olen päässyt niin sanotusti työn makuun; sisällöntuotannon lisäksi olen päässyt suunnittelemaan muun muassa alkuvuoden markkinointitempausta sekä vaikuttamaan tuleviin yhteistyöprojekteihimme. Fluentin tapa hoitaa asioita on ammattimainen, joustava ja moderni, ja Fluentilla pyritään siihen, että töissä on kivaa, minkä kyllä huomaa – pääsin saman tien ideoimaan toimintaa myös Fluentin virkkariryhmässä, mikä oli varsin positiivinen yllätys. Hyvällä yhteishengellä ja toimivalla työporukalla on aina myös positiivisia kerrannaisvaikutuksia; kaikenlaiset ajatukset ja ideat saavat jalansijaa, minkä lisäksi hyvä yhteishenki erottuu omalla tavallaan myös ulospäin. Tämä on erinomaista myös sisällöntuotannon näkökulmasta ja tarjoaa vankan pohjan lähteä nostamaan Fluentin näkyvyyttä uudelle tasolle.